Affärsdriven content marketing

Digitaliseringen har tvingat oss som jobbar med marknadsföring att tänka nytt och förändra vårt sätt att jobba på. Idag finns det en uppsjö av leverantörer av system och verktyg som utlovar fantastiska resultat. Och visst kan vi mäta och utvärdera våra digitala insatser - frågan är bara - mäter vi rätt saker?

Vår fåfänga har fått oss att vara nöjda om vi får tillräckligt många likes eller delningar av det innehåll vi kommunicerar. Men det säger egentligen inte någonting alls. Undersökningar visar att så många som 70% av alla likes sker utan att den person som like:ar ens läser innehållet. Så vilken typ av nyckeltal bör vi istället fokusera på?

De företag som idag lyckas med sin digitala marknadsföring har hittat en modell för att koppla sina marknadsinvesteringar mot nya kunder och affärer. Genom att fokusera på affärsdrivande strategier och möta kunder där hon är, ökar företagen konverteringen och effektiviserar sin marknadsföring.

Vad är affärsdriven content marketing?

I korthet handlar affärsdriven marknadsföring om att se affären i allt vi gör. Genom att knyta samman människor, processer och system – samtidigt som vi mäter mot tydliga nyckeltal, kan vi få en helhet som driver affärsutveckling – allt för att få ut så mycket som möjligt ur varje krona.

Under föreläsningen gå Oliver igenom handfasta tips på hur du kan optimera din marknadsföring och få med säljarna på tåget.

Vår digitala marknadsföring bör ha tre huvudsyften:

  1. Att skapa affärer
  2. Att möta kunden där hon är med rätt budskap i rätt skede
  3. Att stärka vårt varumärke genom att ge kunskap som positionerar oss som rådgivare och experter inom vårt område

Jag valde att anlita Oliver för att föreläsa för mitt säljteam och även coacha säljarna under en period. Vi fick med oss verktyg och metoder för att kunna bli ännu mer relevanta ute hos våra kunder. Olivers styrka är kombinationen i att förstå hur det nya digitala påverkar försäljning, utan att ge avkall på traditionell försäljning. Både jag och Oliver är övertygade om att telefonen fortfarande är ett viktigt vapen i din försäljning. Jag skulle rekommendera Oliver som föreläsare/coach till de försäljningsorganisationer som vill förstå vad som fungerar i dag och i framtiden inom försäljning.

Håkan PalmbäckBasefarm

I föreläsningen om affärsdriven content marketing får du:

  • Verktyg för hur du bör tänka kring olika digitala kanaler och budskapet i dessa
  • En förståelse för hur dina kunder rör sig i sin resa mot beslut
  • Ett antal kritiska nyckeltal som ger dig kontroll över och förutsättningar för att stötta försäljningen med affärsdriven marknadsföring
Boka Oliver nu!
Andra
före­läsn­ingar
med
Oliver

Insikts­försäljning

Hur sticker man ut?

Leads­­generering

Skapa dina leads
https://www.youtube.com/watch?v=Dzlk2cEtMrA