Leads­generering

Idag räcker det inte bara med att skapa leads längre, det är så mycket mer som hänger ihop med leadsgenerering.

Risken med leadsgenerering är att vi skapar samma typ av leads som vi gjorde för 5 år sedan. De där leadsen som säljarna fick efter mässor eller andra events. De där leadsen som ingen till slut brydde sig om. Vad som händer hos fler och fler marknadsavdelningar idag är att man köper ett system för att börja skapa leads. Utan att egentligen lägga en tillräckligt bra grund för sin leadsgenerering startar man sedan sin contentmotor och de dåliga leadsen börjar ramla in.

Få bättre resultat från din marknadsföring

Vi ser fler och fler marknads- och säljavdelningar som fortfarande inte talar samma språk. Vi ser frustrerade säljare som anser att kvalitén på nya leads inte är tillräckligt bra. Vi ser organisationer som fortfarande jobbar i silos med gamla rollbeskrivningar som inte är anpassade för det nya digitala landskapet. Detta är en livsfarlig utveckling. Under föreläsningen får du ett ramverk för hur du och ditt företag bygger er egen motor som kombinerar automatisering med människor för att nå bästa resultat i din leadsgenerering – nöjda marknadsförare, nöjda säljare och nöjda kunder!

Tala samma språk

Marknadsavdelningen och säljarna måste börja tala samma språk. När fler och fler organisationer börjar att jobba med Inbound Marketing och säljarna börjar titta på begrepp som Social Selling är det kanske viktigaste att ha en gemensam bild och en likadan definition kring olika begrepp. Lyckas vi inte med detta så kommer våra silos att bestå.

Oliver har föreläst för oss då jag jobbade på Prevas. Jag valde att ta in Oliver för att prata om hur försäljning har förändras och hur vi kan möta kunden i den nya köpresan på ett utmanande och utvecklande sätt. Oliver mantra är att vi som säljare måste leverera värde och inte fastnar i våra produkter och erbjudanden. Ännu bättre är att ta det ett steg till: att inte bara leverera värde utan att faktiskt vara värdet för kunden!

Therese FalkbågePrevas

I föreläsningen om leadsgenerering får du:

  • En modell för leadsgenerering baserad på roller, processer och ansvar med mätetal kopplat till olika roller
  • En tydlig koppling mellan marknad och försäljning
  • En modell som knyter ihop system, processer och människor på bästa sätt för att konvertera leads till affär
Boka Oliver nu!
Andra
före­­läsn­ingar
med
Oliver

Insikts­försäljning

Hur sticker man ut?

Affärsdriven marketing

Mäter du rätt saker?
https://www.youtube.com/watch?v=h1mGpkW5eqo