Modern prospektering

Idag räcker det inte bara med att skapa leads längre, det är så mycket mer som hänger ihop med leadsgenerering.

Hur har kundresan förändrats de senaste åren och hur påverkar detta oss som säljare? Vi vet att kunderna är mer pålästa idag. Genom att kunna googla både er som bolag och dig som säljare är kunderna mer förberedda och pålästa innan vi kommer i kontakt med dem. De har ofta koll på olika lösningar utan att vi behöver pitcha detta för dem. Den pitch som funkade för några år sedan är inte längre relevant. Så hur ska vi bete oss i den nya kundresan för att fortsätta vara relevant och skapa värde?

Få bättre resultat från din prospektering

Hur prospekterar vi smartast i dagens digitala värld? Vilka kanaler finns tillgängliga? Hur kan marknad och sälj jobba tillsammans för att hitta kunder och väcka intresse som leder till möten och affärsmöjligheter? De företag som lyckas bäst med sin prospektering ser till att använda de verktyg som finns tillgängliga i vår digitala värld. Oliver kommer i denna föreläsning att gå igenom följande:

  • En modell för prospektering som kombinerar telefon, mail och sociala medier för bästa räckvidd och resultat.
  • En metodik som säkerställer att inga kunddialoger faller mellan stolarna. Hur ser vi till att vi har tillräckligt många ”touch points” med våra potentiella kunder för att förbli relevanta genom deras resa, men utan att upplevas som ”pushiga”.

Kombinera strategi med klassiskt säljarbete

Innan vi börjar prospektera behöver vi veta vilka kunder vi försöker nå. Hur ser vår idealkund ut och vilka personer bör vi komma i kontakt med? De företag som lyckas bäst med sin prospektering ser till att använda de verktyg som finns tillgängliga i vår digitala värld. Hur använder vi LinkedIn i vår prospektering? Är vårt budskap fokuserat på kunden och kundens utmaningar eller på våra egna produkter?

Oliver har föreläst för oss då jag jobbade på Prevas. Jag valde att ta in Oliver för att prata om hur försäljning har förändras och hur vi kan möta kunden i den nya köpresan på ett utmanande och utvecklande sätt. Oliver mantra är att vi som säljare måste leverera värde och inte fastnar i våra produkter och erbjudanden. Ännu bättre är att ta det ett steg till: att inte bara leverera värde utan att faktiskt vara värdet för kunden!

Therese FalkbågePrevas

I föreläsningen modern prospektering får du:

  • En modell för prospektering som kombinerar telefon, mail och sociala medier för bästa räckvidd och resultat.
  • En metodik som säkerställer att inga kunddialoger faller mellan stolarna. Hur ser vi till att vi har tillräckligt många ”touch points” med våra potentiella kunder för att förbli relevanta genom deras resa, men utan att upplevas som ”pushiga”.
  • En utkast till hur du sätter ditt eget värdebudskap
Boka Oliver nu!
Andra
före­­läsn­ingar
med
Oliver

Skapa värde eller dö!

Hur blir du relevant som säljare i en värld av automatisering?

Social Selling som ger affärer

Hur du använder värdeskapande kommunikation i din digitala försäljning
https://www.youtube.com/watch?v=h1mGpkW5eqo