Affärsdriven content marketing

Digitaliseringen har tvingat oss som jobbar med marknadsföring att tänka nytt och förändra vårt sätt att jobba på. Idag finns det en uppsjö av leverantörer av system och verktyg som utlovar fantastiska resultat. Och visst kan vi mäta och utvärdera våra digitala insatser - frågan är bara - mäter vi rätt saker?

Vår fåfänga har fått oss att vara nöjda om vi får tillräckligt många likes eller delningar av det innehåll vi kommunicerar. Men det säger egentligen inte någonting alls. Undersökningar visar att så många som 70% av alla likes sker utan att den person som like:ar ens läser innehållet. Så vilken typ av nyckeltal bör vi istället fokusera på?

De företag som idag lyckas med Social Selling har hittat en modell för att koppla ihop investeringarna i digital försäljning som t.ex LinkedIn, mot nya kunder och affärer. Genom att fokusera på affärsdrivande strategier och möta kunder där kunden är, ökar företagen konverteringen och effektiviserar sin Social Selling.

Vad är Social Selling som genererar affärer?

I korthet handlar Social Selling om att se affären i allt vi gör. Genom att knyta samman människor, processer och system – samtidigt som vi mäter mot tydliga nyckeltal, kan vi få en helhet som driver affärsutveckling – allt för att få ut så mycket som möjligt ur varje krona. Målet med LinkedIn är att ta dialogen offline, det är där affärerna görs!

Du som jobbar med försäljning vet att säljrollen har blivit extremt komplex på kort tid. Det har blivit svårare att boka möten, tuffare att hitta nya kunder och i stort sett omöjligt att skilja dig från konkurrenterna. I föreläsningen Social Selling kommer du att övervinna de utmaningar som du dagligen möter i din säljroll! Genom att få ta del av hur framgångsrika B2B-säljare använder sociala kanaler för att stärka sitt personliga varumärke och gå från att jaga till att bli jagad, kommer du få med dig ett ramverk att utgå ifrån när du bygger din egen plattform.

Du får genom föreläsningen med Oliver en större förståelse för, hur du kan använda digitaliseringen framgångsrikt i din försäljning med tips på de senaste verktygen, arbetssätten och de bästa genvägarna till dina affärer.

Jag valde att anlita Oliver för att föreläsa för mitt säljteam och även coacha säljarna under en period. Vi fick med oss verktyg och metoder för att kunna bli ännu mer relevanta ute hos våra kunder. Olivers styrka är kombinationen i att förstå hur det nya digitala påverkar försäljning, utan att ge avkall på traditionell försäljning. Både jag och Oliver är övertygade om att telefonen fortfarande är ett viktigt vapen i din försäljning. Jag skulle rekommendera Oliver som föreläsare/coach till de försäljningsorganisationer som vill förstå vad som fungerar i dag och i framtiden inom försäljning.

Håkan PalmbäckBasefarm

I föreläsningen Social Selling som ger affärer får du:

  • Tips på vilka verktyg du kan använda i din digitala försäljning
  • En förståelse för hur dina kunder rör sig i den nya kundresan mot affärsbeslut
  • Ett antal kritiska nyckeltal som ger dig kontroll över och förutsättningar för att stötta försäljningen med Social Selling
  • Handfasta tips på hur du kan få marknadsavdelningen att jobba för dig som säljare
Boka Oliver nu!
Andra
före­läsn­ingar
med
Oliver

Skapa värde eller dö!

Hur förblir du relevant som säljare i en värld av automatisering?

Modern prospektering

Hur du använder värdeskapande kommunikation i din digitala försäljning
https://www.youtube.com/watch?v=Dzlk2cEtMrA