Kontor Europa

Tegnérgatan 8, 113 58 Stockholm, Sweden

Kontor USA

1250 Broadway, 36th Floor, New York City, New York, 10001

Kontakta Oliver

Oliver Lopez började sin karriär inom försäljning som telefonförsäljare och slutade innan han startade eget som säljare av komplexa IT-tjänster med företag med global närvaro som kunder. Bland Olivers arbetsgivare har företag som COLT Telecom, Worldcom och TDC funnits men även mindre nischade spelare inom onlinemarknadsföring.

Någonting som Oliver tagit med sig från sina tidigare anställningar är erfarenheten kring att ju mer komplex din produkt eller ditt erbjudande är, desto mer har du en tendens att fastna i dina produkter – i motsats till att utgå ifrån kundens utmaningar och stötta henne i sin resa mot besllut.

Efter att ha jobbat med försäljning som säljare och senare försäljningschef valde därför Oliver att starta sitt konsultverksamhet med målet att hjälpa säljorganisationer att bli mer värdeskapande och mindre självcentrerade. Idag driver Oliver Lopez flera företag där han hjälper sälj- och marknadsorganisationer att lyckas med transformationen mot ett mer modernt sätt att sälja och marknadsföra sig på. Coaching av säljare, översyn av sälj- och marknadsprocesser, målstyrning samt organisationsutveckling är områden som Olivers bolag Structsales hjälper sina kunder med.

I bolaget LeadLabs som hjälper B2B-organisaioner med annonseringslösningar som Google Adwords, Linkedin samt Facebook är Oliver aktiv delägare och grundare. I sitt eget bolag Oliver Lopez Industries erbjuder Oliver föreläsningar och workshops inom försäljning och marknadsföring.

“Med sin framtidsspaning inom försäljning och med sitt kundfokuserade budskap, har Oliver både kompetens och förmåga att kunna kommunicera det viktigaste i ett budskap utan att för den sakens skull missa någonting. Då vissa föreläsare antingen har ett stort fokus på motivation eller på data, kombinerar Oliver dessa två områden på ett bra sätt.

Från Olivers föreläsningar får man med sig konkreta tips och verktyg kring hur vi som leverantörer ska förhålla oss i en värld av ständig förändring. Orden insikt och värdeskapande är frekvent återkommande.

Jag skulle rekommendera Oliver som talare på större kick-offer eller events för de sälj- och marknadsorganisationer som vill vara i framkant kring hur det digitala på bästa sätt kombineras med det traditionella.”

Mia MartinssonOK/Q8